Четвер, 26.04.2018, 04:47
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS

Кабінет фізико-математичних предметів РОІППО


Фізика

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 548
Форма входу
Головна » 2018 » Березень » 19 » Про викладання фізики та астрономії в 10 класі в 2018-2019 навч. році
09:17
Про викладання фізики та астрономії в 10 класі в 2018-2019 навч. році

З 1 вересня 2018 року учні 10 класів будуть навчатися за новими навчальними програмами. Кількість годин на вивчення предметів регламентується навчальними  планами. На жаль, на сайті Міністерства освіти і науки України ці навчальні плани відсутні. Якщо згадати історію,  то рішенням колегії МОНу від 22 липня 2017 року (Протокол № 5/3-2) були схвалені типові начальні плани для 10 - 11 класів. Пізніше, були внесені зміни до них і затверджені наказом МОНу від 24.11.2017 № 1541. Ці плани були розміщені на старій версії сайту Міністерства, а в оновлену  версію перенесені не були. З цими навчальними планами можна ознайомитися задавши пошук в GOOGLE, на даному сайті в розділі "Навчальні програм та плани" або за даним посиланням

Так ось, фізика та астрономія в 10 класі  починаючи з 1 вересня 2018 року і в 11 класі, починаючи з 1 вересня 2019 року може вивчатися на рівні стандарту: 3 год  в 10 класі і 4 год в 11 класі (сюди входить  1 год астрономії в 11 класі) або на профільному рівні 6 год в 10 і 11 класах (сюди входить по 1 год астрономії в 10 і 11 класах). Вивчення цих предметів здійснюватиметься за навчальними програмами, які розміщені на сайті МОНу або на даному сайті в розділі "Навчальні програми та плани".  Як ні з жодного іншого предмета з фізики та астрономії розроблено 2 варіанти програм: перший "фізика та астрономія" - авторський колектив за редакцією Ляшенка О.І., другий - "Фізика" - авторський колектив за редакцією Локтєва В.М., та "астрономія" - авторський колектив за редакцією Яцківа Я.С. Вчитель вправі вибирати, за якою програмою йому працювати. В програмах не вказана кількість годин на вивчення тем, тому вчитель це також може вирішувати самостійно. Основною відмінністю і програмах різних авторів є  те, що за програмою Локтєва В.М. коливальний рух вивчається в 10 класі і розділ "Електричне поле" вивчається в 10 класі. За програмою Ляшенка О.І. ці теми вивчаються в 11 класі. В іншому ж розділи програм співпадають. 

Під час оголошення конкурсу на написання підручників для 10 класу в перелік були включені як одна, так і друга програма. Тепер хочу зробити невеличкий відступ: (на мою думку, учитель буде вибирати не програму, а підручник, який йому сподобається. Під яку програму цей підручник буде написаний, за такою програмою і буде працювати вчитель).

Крім того З 1 вересня 2018 року в 10-му класі може вивчатись інтегрований курс «Природничі науки». Він впроваджується в межах експерименту, і Міністерство освіти і науки запрошує школи брати участь у пілотуванні курсу.

Експериментальні програми розроблено для класів суспільно-гуманітарного, спортивного та художньо-естетичного спрямування. Через це курс може викладатися лише для учнів, що не планують складати ЗНО із природничих предметів. Викладати курс можуть вчителі природничих предметів без обов’язкового проходження курсів підвищення кваліфікації.

Для використання з 1 вересня 2018 року Колегією МОН схвалено 4 проекти навчальних програм інтегрованого курсу «Природничі науки»:

Потрібно зазначити, що підручників під ці курси написано не буде. 

Якщо проаналізувати ці 4 проекти, то кидається в очі, що або немає ніякої інтеграції, як в проекті 2 (окремо вивчається розділ, що стосуються астрономії (Всесвіт), географії (Земля), біології (біорізноманіття) біохімії (Людина), фізики (Технології), в проекті 4 (фізико-астрономічний модуль, хімічний модуль, біолого-екологічний модуль, географічний модуль) або програма написана однобоко (автор проекту 3 доктор біологічних наук). На мою думку заслуговує уваги проект 1, де автори хочуть довести до учнів досягнення сучасної науки в різних галузях, але який вчитель так всесторонньо розвинутий, що зможе ці питання якісно пояснити старшокласникам.

Так ось, хоч і написано, що курс "Природознавства" може викладати будь-який вчитель природничих предметів, але це не 5 клас, де рівень "Природознавства" доступний вчителю природничнику, а це... Ставлю три крапки, тому що відповідь на питання якісного, наголошую якісного викладання  не знаходжу.

Я не за перевантаження учнів фізикою, хімією, біологією, географією, яка в разі не вибору природознавства буде викладатись в класах гуманітарного профілю на рівні стандарту. Але з огляду на те, що природничі профілі оберуть дуже мало шкіл, а окремі учні цих шкіл схочуть здавати ЗНО з природничих предметів, то, опанувавши зокрема курс фізики на рівні стандарту можна сміливо йти складати ЗНО з фізики.

Звичайно рішення за директорами шкіл, але потрібно дати можливість учням зробити свідомий вибір в кінці 11 класу, а не на початку 10 і викладати предмети вчителю-спеціалісту.

 

 

Категорія: Методика | Переглядів: 206 | Додав: trof | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
1  
На мою думку наше міністерство не знає, що робить! Вони почули де дзвін, але не знають де він! Щоб читати даний крс необхідно бти біологом, фізиком, хіміком, географом - це універсальний солдат якийсь виходить, а не вчитель.

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Календар
«  Березень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Cтатистика

Copyright MyCorp © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz